Förstå varför!
Skapa innovation
30 nov 2018

Frigör innovationskraften i din organisation!

Idag misslyckas de flesta innovationer att motsvara förväntningarna på framgång på marknaden. Mer än 80 % av alla innovationer når inte sina mål. Samtidigt är innovation ett måste för överlevnad i en hårdnande global konkurrens.

Det handlar inte bara om att komma på bra idéer. Framgångsrik innovation bygger på ett metodiskt arbete att förstå vad kunderna  behöver hjälp med. I de mest framgångsrika organisationerna arbetar alla med innovation, från företagsledningen och hela vägen ut.

Förstå varför: Skapa innovation är en endagsworkshop som skapar förståelse kring hur din organisation kan bygga en effektiv kultur av innovation.

FranklinCoveys program Förstå varför: Skapa innovation är baserat på över 25 års forskning utförd av Clayton M. Christensen, professor på Harvard Business School samt Bob Moesta, innovationskonsult, VD för ReWired Group och skapare av över 3 000 framgångsrika innovationer.


Christensen och Moesta har kommit fram till att först när du fokuserar på vad kunderna behöver och vill ha i olika sammanhang så kan innovationer bli framgångsrika.

Förstå varför: Skapa innovation är en grundläggande metodik för alla som är involverade i att skapa innovation, och/eller har nära kontakt med kunder.

Workshopen ger nya synsätt, förmågor och verktyg för att på djupet förstå upplevelserna som användare och kunder behöver när de väljer produkter och tjänster. Workshopen ger även en struktur för hur du sedan använder informationen för att skapa och driva framgångsrika innovationer.

INNEHÅLL


Grunden: Tänk annorlunda
Att verkligen förstå varför kunderna gör sina val och vilket resultat de vill uppnå.
Ingen vill ha en borr, men många vill ha ett hål.

1. Hitta jobbiga ögonblick
Observera hur kunder använder olika produkter och tjänster och håll utkik efter hinder och/eller frustrationer.

2. Hör vad kunderna inte säger
Intervjua kunder för att upptäcka varför och hur de väljer och använder specifika produkter och tjänster.
Lyssna också efter det som inte uttalas.

3. Hitta jobben att göra
Skapa en tydlig beskrivning av det jobb kunderna behöver få gjort  genom att använda produkten eller tjänsten.

4. Designa för framsteg
Skapa möjligheter till innovation som löser kundernas "jobb att göra".

FÖR VEM?

Programmet passar alla som är involverade i att skapa innovation. Tänk på alla som jobbar med att hitta, skaffa, hjälpa och vårda kunder.

ANMÄL DIG HÄR!

PRAKTISKA FAKTA

Datum och tider

Fredag 30:e nov 09.00 - 17.00

Plats
FranklinCovey Sveavägen 34, 5 tr

PRIS

6950 SEK ex. moms/person.
20 % rabatt för medlemmar i FranklinCovey
All Access Pass.

Frågor om kursen?

Kontakta Isabella Elovaara på

Email: isabella.elovaara@franklincovey.se
Telefon: +4670 827 00 56

LinkedIn

FranklinCovey är ett globalt företag som arbetar med att förbättra prestationer. Vi hjälper våra kunder att skapa de beteenden som krävs för att nå sina önskade resultat. Vår expertis ligger framför allt inom ledarskap, förtroende, produktivitet, exekvering, försäljning samt skola och utbildning.